Trwa kampania „Nie (przy)dzwoń za kierownicą”. Dołącz do tych, którzy nie używają telefonu, gdy prowadzą auto.

_MG_2270

Już ponad miesiąc trwa ogólnopolska kampania społeczna „Nie (przy)dzwoń za kierownicą”, znana również w internecie jako #BezKomórki. Akcja zwraca uwagę na niebezpieczeństwa, jakie płyną z rozmowy przez telefon podczas jazdy samochodem i przypomina, że co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem rozproszonej w ten sposób uwagi

Bohaterem kampanii jest Tobiasz, dla którego korzystanie z telefonu podczas jazdy samochodem kończy się tragicznie. Ten silny przekaz skierowany został do wszystkich kierowców, aby zwrócili uwagę na fakt, że rozmowa przez telefon w czasie jazdy rzeczywiście rozprasza uwagę i stanowi zagrożenie zarówno dla nich, jak i pozostałych użytkowników ruchu drogowego

– Jestem przekonany, że kampania „Nie (przy)dzwoń za kierownicą” przyniesie wymierne efekty w postaci świadomości wśród kierowców na temat niebezpieczeństwa związanego z korzystaniem z telefonu w czasie prowadzenia samochodu, a tym samym mniejszej liczby wypadków. Bo przecież na bezpieczeństwie, nas i naszych bliskich, najbardziej nam zależy. Skala tej akcji jest tak szeroka, że z pewnością dotrze do bardzo wielu osób, a tym samym przełoży się na prawidłowe zachowania w czasie jazdy – mówi insp. Mariusz Sokołowski, rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji. 

_MG_2230  mandaty

Kampania „Nie (przy)dzwoń za kierownicą” została wsparta akcją zawieszkową – na stacjach paliw LOTOS, każdy kierowca otrzymał zawieszkę z hasłem #BezKomórki, która ma przypominać o bezpiecznej jeździe bez telefonu przy uchu.

Ponadto, silnym kanałem dotarcia do społeczeństwa stał się profil akcji na Facebook’u, na którym na bieżąco pojawiały się informacje, porady oraz konsekwencje rozmowy przez telefon w czasie jazdy. Internauci mogą również brać udział w konkursach, ogłaszanych przez organizatorów kampanii. Tym samym, po miesiącu trwania kampanii, rozdanych zostało setki zawieszek, a projekt zyskał ponad tysiąc fanów

Akcja nagłośniona została przez telewizje, radia, prasę i portale internetowe, zarówno ogólnopolskie, jaki i regionalne

­­ – Naszym celem było, aby akcja dotarła do jak najszerszego grona kierowców, zwłaszcza tych zawodowych, którzy większość czasu pracy spędzają za kierownicą. Komunikat kierowaliśmy także do ich pracodawców, aby częściej inwestowali w sprzęt głośnomówiący dla swoich pracowników. I to się nam udało. Zasięg przekazu był bardzo duży, z czego my, jak i nasi partnerzy jesteśmy bardzo zadowoleni. Mamy wielką nadzieję, że w wyniku naszej kampanii ulegną poprawie statystyki, wykazujące zatrważający odsetek kierowców lekceważących skutki rozmowy przez telefon w czasie jazdy. Jeśli pod wpływem historii Tobiasza, choćby niewielka liczba osób zmieniła nawyki, a tym samym uchroniła się od wypadku, to dla nas sukces, bo stawką jest nasze wspólne bezpieczeństwo i życie – mówi Emil Żak, organizator akcji „Nie (przy)dzwoń za kierownicą” i przedstawiciel firmy Ecologic.io.

_MG_2248  300x250

Długofalowym celem kampanii było zbudowanie świadomego zagrożeń społeczeństwa, które rozważnie korzysta z urządzeń mobilnych i dba o bezpieczeństwo nie tylko własne, ale i pozostałych uczestników ruchu drogowego.

Akcję #BezKomórki wsparła Komenda Główna Policji, Grupa LOTOS, CorpoFlota, LeasePlan, Liberty Ubezpieczenia oraz Scanmed Multimedis.

Materiały i zdjęcia organizatorów i partnerów akcji