Projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury
Zamieszczamy, przeznaczony do pobrania, plik z projektem rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniającego rozporządzenie w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach z uzasadnieniem.
Przedstawiamy również ujęte w punkty, przez Prezesa PIGOSK Krzysztofa Szymańskiego, proponowane zmiany ważne dla naszego środowiska. Najważniejsze to:
- zmiana formy przekazywania danych o wynikach z egzaminu państwowego przez starostę. Co pół roku, z uwzględnieniem pierwszego podejścia.
- w przypadku egzaminu w zakresie prawa jazdy kat. B+E nie jest wymagane, aby po zakończeniu cofania urządzenie sprzęgające przyczepy znajdowało się bezpośrednio nad kulistą główka haka pojazdu silnikowego, jednak jego odległość od główki haka nie powinna przekraczać 0,5 m.
- określenie korekty wymiaru dotyczącego zadania nr 2 (jazda po łuku do przodu i do tyłu). Powiększono szerokość pasa w części, gdzie się dojeżdża przodem ciągnikiem siodłowym z naczepą z 4,5 m do 5,0 m.
- poszerzono rozmiar obszaru wjazdu podczas parkowania skośnego ciągnikiem siodłowym z naczepą z 12 m do 13 m oraz podczas parkowania prostopadłego z 16 m do 18 m.