Polski Fundusz Rozwoju uruchomił Tarczę Finansową PFR dla Firm i Pracowników – nowy program pomocowy w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Tarcza Finansowa PFR dla firm i pracowników jest programem wsparcia o wartości 100 mld zł skierowanym do mikrofirm (zatrudniających co najmniej 1 pracownika) oraz małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Jego celem jest ochrona rynku pracy i zapewnienie firmom płynności finansowej w okresie poważnych zakłóceń w gospodarce.
Po spełnieniu określonych kryteriów (w tym: utrzymanie działalności i utrzymanie zatrudnienia), po 12 miesiącach do 75 proc. wartości subwencji może zostać umorzone.
Więcej szczegółów znajdziecie Państwo na stronie https://pfr.pl/tarcza.html .
W załączeniu przykładowe dane do wniosku o subwencję PFR w banku i PKO BP Biznes.
Informacja o dostępności
Tarcza Finansowa PFR dla Mikrofirm jest obsługiwana w ramach bankowości elektronicznej przez wybrane banki, których listę udostępniono na stronie www.pfrsa.pl.
Dane do Wniosku o subwencję PFR w banku iPKO BP Biznes
Zanim wypełnisz wniosek, sprawdź najważniejsze informacje:
· 1. Wniosek może złożyć 1 osoba, która spełni łącznie warunki: ma dostęp do serwisu i PKO biznes oraz narzędzi autoryzacji; jest uprawniona do realizacji przelewów w imieniu firmy; złoży oświadczenie, że została upoważniona przez firmę do wszelkich czynności związanych ze złożeniem wniosku i podpisaniem umowy o dofinansowanie, oraz jest świadoma odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań i działanie w imieniu firmy bez wymaganych upoważnień.
· 2. Do wypełnienia wniosku będą Ci potrzebne m.in.: podstawowe dane firmy (NIP, REGON), w tym główny kod PKD; dane o zatrudnieniu wraz z informacją, ile osób subwencja ochroni przed zwolnieniem; dane finansowe firmy, w tym informacja o spadku obrotów.
· 3. Przed złożeniem wniosku o subwencję PFR, możesz otworzyć bezpłatne, nieoprocentowane konto przeznaczone tylko do obsługi subwencji. Środki zgromadzone na tym koncie nie będą podlegały egzekucjom komorniczym. Jeśli we wniosku wskażesz inne konto do wypłaty subwencji, ryzykujesz, że środki z subwencji zostaną wykorzystane do automatycznej spłaty rat kredytowych, opłat bankowych i innych zobowiązań. Może to być niezgodne z zasadami wykorzystywania subwencji.
· 4. Pamiętaj, że wniosek o subwencję PFR możesz złożyć tylko 1 raz, dlatego wybierz odpowiedni moment. Kwota podana we wniosku jest kwotą maksymalną i nie można jej już zwiększyć.
· 5. Złożenie wniosku kończy się podpisaniem umowy warunkowej. Treść tej umowy wraz z maksymalną kwotą subwencji pokażemy Ci w czasie wypełniania wniosku. Możesz się też wcześniej zapoznać ze wzorem umowy – znajdziesz go na naszej stronie https://www.pkobp.pl/tarcza-finansowa-PFR/. Ostatecznie przyznaną kwotę subwencji zobaczysz na decyzji PFR, która będzie integralną częścią umowy.
· 6. Subwencja finansowa PFR nie będzie traktowana przez banki jako kredyt, pożyczka lub inne zadłużenie finansowe zaciągnięte przez firmę.
· 7. Upewnij się, że masz już złożone deklaracje podatkowe za miesiąc, który chcesz wskazać jako miesiąc spadku obrotów (marzec lub kwiecień). W przeciwnym wypadku PFR odrzuci wniosek.
· 8. Sprawdź, czy masz zaległości w regulowaniu zobowiązań podatkowych lub wobec ZUS – to może przeszkodzić akceptacji wniosku.
Źródło – PIGOSK