JASNOŚĆ WIDZĘ , JASNOŚĆ.
Kolejny mój felieton będzie bardziej optymistyczny, bo wszystkim nam milej jest postrzegać jasne strony naszego życia niż te ciemne.
Rok 2019, zwłaszcza jego końcówka obfituje w szereg pozytywnych działań, które mają miejsce w przestrzeni naszych zainteresowań.
Stowarzyszenie Kierowca PL. zainaugurowało ogólnopolski program edukacyjny w
tematyce poruszającej bezpieczeństwo w ruchu drogowym. ,,NIE BĄDŹ DZBANEM
DROGOWYM” www.dzbandrogowy.pl
Program prowadzony jest i będzie kontynuowany w 380 szkołach
ponadpodstawowych na terenie całej Polski z udziałem właścicieli OSK i
instruktorów, którzy zgłoszą chęć uczestnictwa.
Spotkanie informacyjne o programie, odbędzie się już 28 listopada br. w
warszawskim WORD-zie.
Kolejną akcję podjął Samorząd Województwa Mazowieckiego, wspólnie z Wojewódzki m Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie, gdzie zorganizowano cykl bezpłatnych szkoleń profilaktycznych z techniki jazdy dla młodych kierowców w wieku 18-24 lata.
Projekt , ,,Skandynawia” propagujący ideę masowych – dobrze opracowanych szkoleń, które mają za zadanie uświadomić kierowców o niebezpieczeństwach wynikających z uczestnictwa w ruchu drogowym.
Podmioty prywatne również zainicjowały szereg ciekawych szkoleń z BRD od przedszkola do seniora.
SOSK Warszawa podjął wiele działań w zakresie, szkoleń zarówno własnych członków jak również wspierał i współorganizował kilka szkoleń z zakresu udzielania pomocy przed medycznej w szkołach podstawowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prezentuje nową odsłonę kampanii społecznych
,,Ambasadorzy Bezpieczeństwa” ,,Bezpieczny –przejazd”-,,Szlaban na ryzyko”.
Koniec roku zaktywizował również stowarzyszenia do organizowania
profesjonalnych warsztatów dla instruktorów i tak :
-SOSK Lublin organizuje Lubelską Konferencję Szkoleniową dla instruktorów.
-GSOSK górnośląska organizacja również organizuje warsztaty dla instruktorów w
Korbielowie. –
-Instruktorzy niezrzeszeni organizują Ogólnopolskie Warsztaty dla
instruktorów, wykładowców i właścicieli OSK w Pile.
Rok bieżący obfituje również w nowe uregulowania związane z BRD, które
podejmowane są przez instytucje rządowe. korytarz życia, jazda na suwak,
regulacje związane z UTO, udogodnienia przy zdawaniu egzaminów na prawo jazdy
dla osób niepełnosprawnych,
w dalszej perspektywie ułatwienia w szkoleniu motocyklistów itp. Oczywiście nie
wszystko jeszcze jest dokończone i wymaga dopracowania, ale impas został
przełamany. Jak się okazuje, My instruktorzy możemy być kreatywni i nie można nam tej
swobody zabierać
Skomasowanie wszystkiego w jeden organizm, spowoduje, że wszyscy będziemy
oczekiwali na to, że KTOŚ COŚ za nas wymyśli i zrobi.
Znamienne jest, że we wszystkich tych działaniach nikt nie zagląda do kieszeni instruktorom, póki co to my decydujemy za co chcemy płacić i kogo wspierać.
Ogólnopolski sprzeciw organizacji społecznych przeciwko wprowadzeniu
nowej inicjatywy nie jest program i cele, który prezentują, bo w tym
wszyscy jesteśmy zgodni, chcemy zmieniać się na lepsze, lecz samo słowo
SAMORZĄD, jego konstytucyjny zapis i formuła jest tak jednoznaczna, że aż trudna
do zaakceptowania, wystarczy ją zamienić na inną, wtedy znikną waśnie i swary.
Na bezpieczeństwo w ruchu drogowym są pieniądze . Źródeł finansowania jest
wiele są to fundusze unijnych, subwencje państwowe i samorządowe jak i
specjalne programy i kampanie, prowadzone przez banki, firmy ubezpieczeniowe
etc., trzeba je tylko umiejętnie pozyskać i zagospodarować. Środowiska
szkoleniowe jako branża, która dość dobrze wie, co dzieje się na drogach,
oprócz swych codziennych zadań, powinna uczestniczyć przede wszystkim w
tworzeniu dobrego prawa, zarówno tego dotyczącego bezpośrednio naszej
działalności jak i związanego z szeroko pojmowanym bezpieczeństwem na drogach.
Instruktor Sarna Bogdan