„Żółta naklejka” kolejna inicjatywa PLK w kampanii „Bezpieczny przejazd”
Informujemy o nowej kampanii PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach prowadzonej od lat kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd …” pod hasłem –„Żółta naklejka”
W Polsce jest około 14 tys. przejazdów kolejowo-drogowych. Należą one do najbardziej newralgicznych miejsc na styku linii kolejowych z drogami, narażonych na powstanie wypadków powodujących znaczne szkody materialne oraz często ofiary w ludziach. Każdego roku na przejazdach dochodzi do ok. 200 wypadków i kolizji, w wyniku których ginie kilkadziesiąt osób. Każde tego typu zdarzenie, obok podstawowego wymiaru jakim jest tragedia poszkodowanych i ich rodzin, przynosi szereg negatywnych konsekwencji. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą wiele inicjatyw mających na celu poprawę bezpieczeństwa, a jednym z ostatnio realizowanych projektów, w ramach kampanii społecznej Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, jest znakowanie przejazdów kolejowo-drogowych naklejkami z indywidualnymi numerami identyfikacyjnymi (INI).
Wszystkie niezbędne informacje na ten temat są zamieszczone również na stronie kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd …” pod adresem:
http://www.bezpieczny-przejazd.pl/o-kampanii/zoltanaklejkaplk/
Kampania ta szczególnie wpisuje się w traumę jaką przeżywa środowisko OSK w związku z tragicznym wypadkiem na przejeździe kolejowym w okolicy Szaflar k. Nowego Targu podczas egzaminu państwowego na prawo jazdy w dniu 23 sierpnia 2018, w którym zginęła 18 – letnia osoba egzaminowana.